استفاده از اسکوتر در منزل

انواع اسکوتر برقی در سال 2014 وارد بازار چین شد و پس از محبوبیت زیاد این دستگاه وارد بازار آمریکا نیز شد و امروزه در بسیاری از کشورها از این دستگاه هم برای تفریح ​​و هم برای گذر و خریدهای سبک روزانه در فواصل کوتاه استفاده می شود. استفاده شده. این اسکوتر برقی اگرچه اولین بار در چین رونمایی شد اما پس از آن به سرعت در اقصی نقاط جهان به ویژه ایران طرفداران خود را پیدا کرد و به عنوان محصولی لوکس در بازارها عرضه شد. اسکوترهای برقی که به اسکوترهای هوشمند و هاوربرد نیز معروف هستند از دو چرخ، یک برد اصلی، یک باتری داخلی و یک موتور تشکیل شده است. اینها تنها بخشی از ابزارهای هدف گذاری هستند که می توانند در ساخت اسکوترهای برقی استفاده شوند.


این دستگاه پدال، گاز و ترمز ندارد، دارای دو سنسور (سنسور ژیروسکوپ) است که این سنسور جهت حرکت پا و فشار پا را تشخیص می دهد، روی دو چرخ پردازش و تعادل می دهد و فقط با حرکت و فشار پا کار می کند. به آرامی سرعت دستگاه ارتباط مستقیمی با فشار وارد شده توسط پا دارد. هر چه فشار بیشتر باشد سرعت دستگاه بیشتر می شود و بالعکس. کیفیت اجزای اسکوتر برقی بسیار مهم است زیرا در صورت استفاده از قطعات بی کیفیت در ساخت آن، محصول نهایی عمر مفید بالایی نخواهد داشت. این اجزا با هم اسکوترهای هوشمندی را می سازند که قادر به جابجایی و جابجایی افراد با سرعت متوسط ​​15 کیلومتر در ساعت هستند.

 

اسکوتر چگونه کار می کند؟

یک سوال در مورد اسکوتر که اغلب توسط خریداران پرسیده می شود این است: اسکوتر چگونه کار می کند؟ باید گفت که راکب قابلیت ایستادن به صورت عمودی را دارد و با حرکات تکراری رو به جلو (حرکت اندکی بدن به جلو) می تواند اسکوتر را حرکت دهد.

یک اسکوتر برقی شامل:

  1. ژیروسکوپ: شیب را برای حفظ تعادل تنظیم می کند و برای تعیین سطح زمین یا درک تعادل دستگاه استفاده می شود.
  2. ریزپردازنده ها: این پردازنده های کوچک قدرت خروجی چرخ ها را تنظیم می کنند.
  3.  باتری: توان الکتریکی (مقدار شارژ) را برای حرکت دستگاه برای مدت زمان مشخصی نگه می دارد. این معمولا یک باتری لیتیومی با قدرت بالا است.
  4. موتور: نیرو را به چرخ ها می دهد تا فرد را در اسکوتر متعادل و پایدار نگه دارد.

سایر قطعات شامل سنسورهای مادون قرمز، سنسورهای سرعت، درگاه‌های شارژ، کلیدهای برق، چراغ‌های راهنما، پدهای فشار و پوسته‌های پلاستیکی است. این قطعات با هم کار می کنند تا خروجی را با قدرت مناسب فراهم کنند و شیب را کنترل کنند تا سوارکار بتواند در جهت درست حرکت کند و بتواند با سرعت کنترل شده رانندگی کند. سوار بر روی سکوی بین چرخ ها می ایستد و با استفاده از وزن پاهای خود سرعت و جهت را تنظیم می کند. حداکثر سرعت بین 10 تا 16 کیلومتر در ساعت و برخی مدل ها تا 20 کیلومتر در ساعت است.
چرخ های اسکوتر خود موتورهای الکتریکی را کنترل می کنند. سنسور سرعت هم دارند. این سرعت چرخش متناوب ایجاد می کند و امکان ارسال آن را به ژیروسکوپ و همچنین واحدهای کنترل سرعت می دهد، بنابراین در قسمت داخلی بدنه اصلی، درست در کنار چرخ ها قرار دارد که در آن قرار دارند.

 

با ایستادن روی یک پا روی یک اسکوتر برقی، تنها رمز موفقیت در استفاده از این وسیله حفظ تعادل است، کاربر در وهله اول باید بتواند اسکوتر سوار شود. برای این مرحله عموماً توصیه می شود که کاربران با کمک دیوار یا هر جسم سختی بر روی اسکوتر برقی سوار شوند، سپس کاربر باید تعادل خود را حفظ کند تا اسکوتر زیر پایش لیز نخورد و روی زمین نیفتد. با فرض اینکه کاربر بر روی اسکوتر برقی سوار می شود و تعادل را حفظ می کند، اکنون زمان حرکت است. در زیر پای کاربر سنسورهایی وجود دارد که به حرکت پاها حساس هستند و در صورت اعمال فشار به جلو، عقب یا پهلو، اسکوتر متناسب با آن حرکت می کند.

 

استفاده از اسکوتر در منزل

نکته ای که کاربران در استفاده از اسکوتر برقی باید به آن توجه کنند این است که قرار است اسکوتر را کجا حرکت دهند. اصولاً در هنگام خرید چنین وسایلی به مصرف کننده توصیه می شود که از آنها در منزل و روی فرش استفاده نکند، زیرا در این صورت فشار زیادی به موتورهای موجود در چرخ های اسکوترهای برقی و ضریب سوختن آن وارد می شود. دستگاه بسیار افزایش یافته است. اصولا موتورهای تعبیه شده در اسکوترهای هوشمند از نوع براشلس هستند که نیروی لازم برای حرکت چرخ ها را از باتری تعبیه شده در داخل اسکوتر دریافت می کنند.

 

شارژر اسکوتر برقی

باتری های این گونه دستگاه ها باتری های داخلی قابل شارژ هستند که پس از هر بار استفاده و اتمام شارژ، کاربران باید با کمک برق شهری آن را شارژ کنند. نکته ای که کاربران در هنگام شارژ مجدد اسکوتر باید به آن توجه کنند این است که 80 درصد نمونه های موجود در بازار قابلیت قطع برق پس از شارژ کامل باتری را ندارند. این بدان معنی است که اسکوتر نباید برای مدت طولانی به شارژر متصل شود زیرا باعث جدی و گاهی غیر قابل تعمیر می شود.


می پسندم نمی پسندم