آب هویج برای زنان باردار

هویج منبعی بسیار غنی از ویتامین آ، آنتی اکسیدان، روی، منگنز، مس و آهن میباشد. این میوه را میتوان به صورت میان وعده، آبمیوه و یا سالاد  استفاده کرد که در تمام حالات برای بدن بسیار مفید است. حال عمیق تر به مزایایی که مصرف روزانه ی هویج بر سلامتی و زیبایی ما دارد خواهیم پرداخت.

مواد مغذی موجود در هویج

هویج منبع غنی بتاکاروتن می باشد. بتاکاروتن مسئول رنگ نارنجی هویج است. هرچه بتا کاروتن زیاد تر باشد، هویج نارنجی تر می شود.

بتاکاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان است و بیماری های ناشی از پیری را کاهش می دهد.

منابع غنی این ویتامین عبارتند از: جگر، روغن جگر ماهی، شیر و لبنیات، کره و تخم مرغ. علاوه بر منابع فوق، ویتامین A در سبزیجات سبز و زرد رنگ نیز یافت می شود، از قبیل: سیب زمینی، اسفناج، هویج، کدو و خردل.

هویج به جز بتا کاروتن دارای فیتوکمیکال(Phytochemical) نیز است. این ماده به همراه فیبر محلول و دیگر مواد مغذی موجود در هویج فواید زیادی را به ما ارزانی می دارد.

این فواید شامل: جلوگیری از پیر شدن، محافظت بدن در مقابل بیماری ها، جلوگیری از آب مروارید، جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین جلوگیری از عفونت مجاری ادراری است.

 
خواص هویج

 

  1. بهبود بینایی

هویج منبع غنی کاروتنوئیدها یا همان ماده متشکله ویتامین آ، میباشد که در بهبود بینایی مفید هستند. همچنین از آنجایی که این گیاه حاوی بتاکارتن است، مصرف منظم آن سبب تقویت بینایی رنگی و دید در نور کم (بینایی اسکوتوپی) میشود.

250 گرم هویج تازه را در قابلمه بریزید و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن بیافزایید و آرام بگذارید تا بپزد. سپس آن را میل کنید. این کار را تا 7 روز انجام دهید.

 


می پسندم نمی پسندم
دانلود / توضیحات بیشتر